5 Şubat 2010 Cuma

MİM

Cevaplamaya başlayalım...

1-Sizi mimleyen kişiye link veriyorsunuz mutlaka ki akışı bozmayalım:

Deniz'ciğim beni mimlemiş.
Yaz Aşkı


2-Çocukluğunuzda anne ve babanızla (ya da aile büyükleriyle) yapmış olduğunuz ve sizi siz yapan şeylere katkısı olan bir olay, bir aktivite, bir eylem… Ve hangi yönünüze katkıda bulunduğu

Mutlaka haftada 1 kere nenemlere gidilip sülalecek yemek yenirdi. Amcam bütün çocukları toparlayıp oyunlar oynatırdı. Tüm kuzenler oyun oynardık. Bu davranış aile kavramına olan düşkünlüğümü arttırdı. Bir de babam belli bir yaşa gelince hepimize kendimizle ilgili ufak tefekte olsa kararlar almamızı sağladı. Mesela bir harçlık verirdi ve git sen bununla alışveriş yap neye ihtiyacın olduğunu biliyorsundur derdi. Tabi o çok önemli bir hareketti. Bize olan güvenini hissederdik. Bu davranış bize bir birey olduğumuzu ve kendi kararları doğru ya da yalnış kendimiz almamızı gerektiğini öğretti. Özgüvenimizi arttırdı. Sus sen ne anlarsın hiç olmadı. Hep fikirlerimiz annem ve babam için değerliydi.



3.Çocukken oynamayı en çok sevdiğiniz oyun ve oyun aparatı?

En çok tahta bir kılıçım vardı onu seviyordum. Sonra annem onu çiçeği kırılınca destek yapmıştı ama olsun. Bir de daha ileri yaşlarda ip atlamayı çok severdim. Yazık kardeşimide sürekli zorlardım.




4. Sokakta oynar mıydınız?

Ooooo hiç eve gelmezdim. Tüm mahalle beni bilirdi. Sabah evden çıkar, biri beni getirene kadar eve gelmezdim. Çokta hareketli olduğum için zapt edilmem güçmüş.Özellkle bizim mahalle dışında nenemlerin mahallesinde daha fazla oynardık. Orada araba vs daha azdı daha fazla koşturuyorduk. Yazlıkta bizim için bulunmaz bir nimetti. Havuz, deniz, bisiklet, kovalamaca. Tam sokak kızıydım yani.



5-Çocukluğunuz ve ilk gençliğinizle ilgili keşke farklı olsaydı dediğiniz bir durum/olay…

Keşke ilk gençlik yıllarımda boş boş şeylerle uğraşacağıma, kendimi ve becerilerimi tanıyabilseydim ya da tanımama yardımcı olacak birileri olsaydı. Belki farklı birşeyler yapıyor olurdum.

6-Çocukluk ve ilk gençlikle ilgili iyi ki böyle olmuş dediğiniz bir olay…

İyiki Mersin'de Üniversitede okuyup İstanbul'a gelmişim. Mersin olmasa kocamla tanışamazdım.


7-Varsa çocukluk dönemine dair bugünü etkileyen bir olay, anı…

Ben çok küçüktüm ama az çok hatırlıyorum dedemin ölümü annemi çok sarsmıştı. Annemin antrede ettiği feryat hiç hafızamdan silinmiyor. O ölmeseydi annem için hayat farklı olabilirdi tabi bizim içinde. Ufku vizyonu çok geniş birisiymiş.

Ben de bunu
celebi74 ve Minimalist paslıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails