24 Temmuz 2009 Cuma

Boynumdaki yüzüğün anlamı!

Aslında nerdeyse 1 seneye yakındır takıyorum bu yüzüğü. Ama son 2-3 aydır çok fazla soruyorlar "o boynundaki yüzük ne?" diye. Galiba böyle bir moda varmış, 1 tane parmağına takıyormuşsun 1 tane boynuna anlamı da boynumdaki yüzeğü eline takacak birisini arıyorummuş. Hayatımda duyduğum en saçma moda. Bakalım daha neler duyacağız.

Benimkinin anlamı dedem evlenirken canımın neneme bu yüzüğü takmış. Nenemin elinden de ölünce çıkardılar bu yüzüğü. Yani öyle saçma bir moda değil manevi bir anlamı var.


Tabi ilk zamanlar yüzükler aklıma bile gelmemişti. Nenem annemi çok severdi tabi bize tapardı bizde ona. Annem bu yüzükleri o günden beri saklamış. 2 yüzük varmış parmağında birini ben aldım, birini annem. Başka seyleride vardı ama malesef hastanede bir şekilde kayboldu. Hastane çalışanları "bunlar dışında birşey yoktu" dedi . O zaman çok fazla derdine düşmüyorsun ama sonra insanın canını acıtıyor. Maddi olarak değeri hiç mühim değil ama manevi olarak çok büyük değeri olan şeyler yaşanmışlıklar var onların üzerinde. Birileri sizin bu anılarınızı gasp ediyor 3- 5 kuruş için bunu anlamak mümkün olmuyor.
Geçen sene bir vesile ile ortaya çıktı bu yüzükler ve ben bir tanesine hemen el koydum. O günden beri canım sevgilimin geçirdiğim bir otobüs kazasından sonra bana hediye ettiği kolyenin yanına takıyorum.

Mümkün olduğunca boynumdan çıkarmıyorum bana iyi geldiğini düşünüyorum. Sanki kötü birşey olmasını neneciğim önlermiş gibi geliyor. Yazarken bile gözlerin doluyor. Hiç "nene" lafına dayanamıyorum.

Benim boynumdaki yüzüğün anlamı benim için çok değerli canımın içi tonton nenemin anısınadır. Herhangi bir kıyafetime uyup uymaması ya da güzel görünüp görünmemesi hiç umrumda değil. Kaybolmasından korkmadığım sürece boynumdan çıkarmayı düşünmüyorum. Sadece böyle saçma bir moda geçene kadar daha uzun bir zincir alıp görünmemesini sağlayacağım.


Canımın içi bir tanecik neneciğim seni çok özledim hep yanımda olduğunu biliyorum. En çok beni gelin olarak göremeyeğin için üzülüyorum çünkü bunu hep söylerdin ama eminim beni oradan göreceğine...

3 yorum:

  1. BAZI MANEVIYATLARDIR BIZLERI HUZURLU KILAN. BENIM DE BOYLE COK HISSEDEREK KULLANDIGIM ESYALARIM VAR. O NEDENLE SENI ANLIYORUM IREM'CIM...

    YanıtlaSil
  2. Benim de ananemden böyle bir anım kalsaydı keşke bende...
    O öldüğünde hamileyim diye haber vermemişlerdi. Tibet'in doğduğunu görsün çok isterdim.
    Onların daha Tibet gelmeden yukarıda tanıştıklarını düşünüyorum, böylesi içimi rahatlatıyor :)

    YanıtlaSil
  3. ühüüüü... canım ya, nurlar içinde yatsın

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails